Sunday 1 April 2012

~Bicara di sudut hatiku~
















Sepanjang hidup ini..
segalanya aku serahkan pada ilahi..
aku yakin ada hikmat  yang tersembunyi....
Sering aku terdengar bicara sinis dari mulut manusia...
yang hanya menilai aku dari luaran sahaja..
aku tak peduli lagi dengan semua itu..
apa yg penting bagiku adalah pandangan dari yang SATU..
hanya DIA yang tahu siapa sebenarnya aku..
Walau pandangan manusia sering mengguris hati,...
biarlah...aku pasrah...aku menyerah...
Aku sering mengalah..demi sayangkan hubungan...
Aku sering di katakan tiada maruah,
hanya kerana sayangkan ukhwah yang terbina..
Aku pohon...berhentilah mengata andai tidak nampak di mata,
berhentilah mengeji andai tidak tahu kisah dari umbi..
cukup-cukuplah memperli andai diri sendiri tidak pasti...
Cukuplah aku katakan...
bahawa hati aku bukan terhasil dari batu..
bukan juga di perbuat dari besi...
Hati aku sama dengan hati kalian...
Cuma rasa yang membezakan hati kita...
dan hanya kita dengan SANG PENCIPTAnya yang mengerti
yang mengetahui hakikat yang tersembunyi.. 
Berilah ruang untukku bernafas walau seakan payah...
Berilah ruang untuk aku mencari ketenangan walau ada bermacam halangan...
Usahlah di duga lagi kesabaran kerana aku juga insan..
Sekuat manapun cuba ku tahan,
sedalam manapun cuba ku pendam..
setinggi manapun aku sembunyikan,..
aku tahu akan ada masanya aku akan rebah..
ada waktunya aku akan tewas...
ada ketikanya jiwaku lemah..
Jadi berhentilah menyalah...
jika tidak tahu siapa yang salah.....
moga kalian mengerti..memahami..
aku juga ingin merasai nikmat hidup di dunia ini....

No comments:

Post a Comment