Thursday 19 April 2012

~Sesaat mata terpejam~














Aku pejamkan mataku
cuba membayangkan wajahmu
namun aku tersenyum sendiri
bila bintang terbit lagi
apakah wajahmu seindah bintang?
yang bertebaran di dada langit
tanpa jemu memancarkan sinar
menyuluh segenap jiwaku

Aku pejamkan lagi mataku
cuba membisikan rasa sayang
namun bulan muncul lagi
bersama cahayanya mengintai
benarkah kasih sayang ini secerah bulan?
yang gah memberikan sinar
tanpa ada letih dan lesu
menyinar segenap ruang hatiku

Aku semakin berusaha memejam lagi mata ini
cuba menyatakan ada rindu
namun aku semakin tertusuk
bila angin kian menderu dan laju
menghembus di setiap kamar jendela
apakah sehebat itu rindu ini?
sesejuk sang bayu menyapa pagi
sedingin lambaian angin membelai diri
aku tersenyum sendiri lagi
bila ku tahu,inilah rindu yang aku milikki
bukan sekadar ucapan di bibir
tapi seindah ucapan di hati..

Lalu aku merapatkan lagi mataku
cuba menzahirkan cinta ini..
aku lihat sinar mentari berseri..
namun aku cuba sembunyikan diri
disebalik celahan sinaran matahari
apakah kesudahannya cinta ini??
biar waktu memberikan jawapannya
aku tersenyum lagi..
bila aku dapati cinta ini
mewarnai kisah dalam mimpi
menerangi hari-hari yang ku lalui

Kini aku tahu..
bintang itu wajahmu
bulan itu kasih sayangku
angin itu rinduku yang tulus
mentari itu cintaku yang abadi
yang terbit dari mata hati bukan mata nafsu
lalu meresap kedalam jiwaku
akan aku jaga perasaan ini
sehingga nafasku terhenti..
sehingga berakhir detik hidup ini..

No comments:

Post a Comment