Monday 9 April 2012

~Lelaki itu~
















Dalam meniti hari-hari sepiku..
melewati batas-batas rindu tanpa jemu..
mencipta cinta ,mencari imamku..
mengharap kasih dengan penuh jitu..
aku sering bertanya pada hati..
siapakah pendampingku nanti..
di manakah gerangannya kini...
seperti apakah pasanganku ini??

Kucuba menilai kemahuan sendiri..
agar tenang melingkari hidup..
aku bayangkan kau di sisi..
setia bersama sampai akhirnya..
agar cinta yg kita bina..
mendapat seribu rahmat dari yang esa...
akan aku abadikan cinta ini hanya untukmu..
akan aku setia pada cinta yang satu..
demi syurga cinta kita...
agar ikatan suci mewarna..
dalam satu lafaz penuh syahdu..
aku sah menjadi milikmu..

Akan aku tunggu detik itu menjelma..
akan memintal buih-buih cinta..
akan aku menusuk jarum rindu..
akan aku serahkan semua hak milikku..
kepadamu lelaki itu..
lelaki yang akan melengkap hidupku..
lelaki yang akan membimbingku..
lelaki yang akan mengimankan setiap solatku...
lelaki yang akan menjadi bapa kepada anakku...
lelaki itu adalah insan yang bakal bergelar suami kepadaku nanti..







No comments:

Post a Comment