Saturday 28 April 2012

~Aku tetap aku-nukilan buat sehabat~

Teman...
ini bukan sekadar puisi
tapi luahan jujur dari hati.
bukan sekadar bicara sepi..
tetapi ungkapan tulus dari sanubari
semoga kalian mengerti,juga memahami
akan satu ikatan suci,yang sungguh murni
tautan kasih sahabat sejati..
pautan sayang tersemat suci...

Teman..
wajahku tidak seindah bulan
tidak juga sesinar bintang..
bukan berseri bak mentari
bukan setelus cahaya pelangi
andai itu yang kalian cari..
andai itu yang kalian harapkan dalam diri ini
seikhlas hati aku katakan..
semua itu tiada padaku..
semua itu bukan diriku..
aku hanyalah aku..
yang di ciptakan TUHAN sebegitu..
namun aku bersyukur apa adanya padaku
kerana itu anugerah dari yang ESA..
siapalah aku untuk mengubah segala?

Teman..
yang ada padaku sejuta kejujuran..
seluas kasih sedalam sayang..
yang ada dalam diri ini seribu keihklasan
segenggam setia segunung harapan..
hanya mampu aku lontar ucapan dalam diam
aku SAYANAGKAN perhubungan
yang TERJALIN atas dasar kesucian
meskipun cuma di alam khayalan
tapi bagiku semua itu bukan halangan
untuk aku menjalin ukhwah persahabatan
walaupun jauh berbatu-batuan.

Teman..
andai selama kita  menjadi kenalan..
maafkan diri ini atas segala kekhilafan
buangkanlah segala kebencian dan dendam
pancarkanlah sinar mesranya senyuman
semoga dengan kasih sayang yang di hulurkan
akan damailah resah yang bersarang
akan terzahirlah bibit-bibit kenangan
yang kita harungi dalam tawa keriangan
moga ikatan ini akan berpanjangan
itulah kemahuan hati juga keinginan fikiran..

Teman...
aku mahu kalian tahu..kalian ku sayang
selagi nyawa di kandung badan
selagi hayat masih bertahan
terima kasih tak terhingga diucapkan
sudi hadir dalam dalam hidup ini..
asal kalian tahu dan mengerti
kalianlah penyeri hidupku tiap waktu
kalianlah tempat aku mengadu tika sendu
terima kasih tidak terhingga..
hanya itu mampu aku luahkan

Teman...
andai suatu masa nanti..
aku sudah tiada di sini
bersama kalian melewati hari-hari..
tiada lain yang aku minta.
agar aku kalian kenang dalam memori
ingatlah aku walau sedetik cuma
doakan aku dalam setiap solatmu..
hanya itu yang aku harapkan..
dan asal kalian tahu..
melupakan dirimu tiada mampu aku lakukan..
persahabatan ini akan aku bawa..
sehingga jasad dirku di semadikan.
TERIMA KASIH SAHABAT..
kalian sahabat terhebat....





No comments:

Post a Comment