Monday 2 April 2012

~Maafkan aku~



















Melangkau sejarah silam..
aku diburu kekesalan yang berpanjangan..
betapa teganya hatiku menyakitimu..
betapa asyiknya aku mempermainkan perasaanmu..
tanpa aku sedar..hatimu kian terluka..
dengan sikapku terhadapmu...
sungguh..aku lalai memerhatikamu..
hadirmu hanya persinggahan bagiku..
tempat aku melepaskan rindu dendamku ..
pada cintaku yang dulu..
cintaku yang hancur di tengah jalan...

Mengingati ketabahanmu...
ada resah bermain dihati...
jujur aku akui..kau insan istimewa..
sanggup membiarkan aku menyakitimu..
hanya kerana rasa kasihmu padaku..
tapi apa balasanku padamu??
apa yang telah aku lakukan??
demi tuhan...walau semua itu telah berlalu..
dan kau telah memaafkan aku..
tapi hatiku langsung tak tenteram
hatiku diburu rasa yang sangat bersalah..
maafkan aku untuk kesekian kalinya..

Aku menjadi rindu saat kau telah pergi..
aku menjadi sayu bila melihatmu tiada lagi....
aku mencarimu walau aku tahu semua itu mimpi..
aku mengharapkan lagi hadirmu..
walau aku tahu semua itu tak mungkin terjadi...
kau pergi dalam sekelip mata..
kau hilang dengan tiba-tiba..
aku kembara dalam kelana..
membawa hatiku yang kian terseksa..

Andai aku tahu hayatmu tak panjang..
tak mungkin aku mempersiakanmu..
tak mungkin aku mempermainkanmu..
tak mungkin aku menyakitimu...
tapi sesalanku sudah terlambat..
saat ku sedar kau akan pergi dari dunia ini..
kau sudah kaku di sisiku..
hanya tuhan yang tahu jiwaku saat itu..

Masih ku terasa ucapanmu dalam kepayahan..
aku kau maafkan demi rasa sayang..
bagimu akulah insan istimewa..
bagimu akulah insan berharga...
jelas terukir senyumanmu yang tulus..
walau dalam kesakitan..masih mampu kau merenungku..
katamu...mahu melihat wajahku buat kali terakhir..
aku sudah tidak mampu melawan perasaan...
menangis..meratap ..merayu agar aku tidak kau tinggalkan..
tapi katamu,terimalah dengan penuh keikhlasan..
kerana setiap insan akan dijemput  TUHAN..

Ya allah...???
inikah balasan atas dosa yang telah aku lakukan??
KAU menjemputnya,di saat hatiku mula terbit rasa sayang..
KAU mengambilnya di waktu cintaku padanya mula bebunga..
KAU menhilangkannya,takkala aku ingin dia didepan mata..
andai ini hukumanMU..
aku rela menerimanya dengan penuh syahdu..

PadaMU aku selalu berdoa..
agar KAU tempatkan dia di syurgaMU....
bayu.............nyatakan pada dia bahawa dia selalu diingatan..
kasihku padanya tiada pernah berkurang..
cintaku padanya tidak pernah padam..
aku menangis mengenangkan kekhilafanku....




No comments:

Post a Comment