Thursday 29 March 2012

~Dalam diam ku menyintaimu~











Mengenalimu saat terindah dalam memoriku
memerhatikan setiap gerak gerimu menjadi kewajipanku
aku bahagia tika melihat kehadiranmu..
terbit rasa kecewa andai sehari aku tidak menatapmu..
walau kita tidak pernah bertemu ..
hati ini berbunga rindu dalam anganku...
kerana aku tahu..hanya aku yang merasai semua itu...
kerana aku tahu..aku tidak pernah di perhatikan olehmu..
tapi aku bangga memiliki perasaan ini..
namun..untuk aku menyatakannya tidak sesekali...

biarlah hanya aku sahaja yang tahu tentang perasaan ini..
walau terkadang tidak mampu menahan gelora di jiwa...
walau terkadang sukar mentafsir maksud di hati...
perasaan ini terlalu ISTIMEWA.....
kerana hadirnya tanpa sedarku..
sejak bila ia bertunas aku sendiri tidak tahu...
sejak bila ia bertapak di hati ini...sukar untuk aku pastikan..
sejak bila ia menguasai jiwa ini..susah untuk aku jelaskan...
saat aku sedar semua itu, ada malu meresapi diri...
seoalah aku terjaga dari lena,yang membuai diri...
lalu...terbitlah satu rasa yang membuat aku tersipu sendiri..
malu.. kerana menyintaimu dalam diamku..
malu.. kerana menyanjungimu dan sering merinduimu..
peliknya perasaanku yang satu ini......

Indah...asyik...membara...
itulah  yang mampu aku nyatakan...
setiap kali bertembung denganmu dalam mimpiku..
setiap kali menatap apa yang kau coretkan dalam lamanmu..
tanpa sedarmu,aku jadi pengikutmu...
aneh sungguh rasa yang ada dalam hati ini..
senyumku bersulamkan rindu...
aduh...aku semakin di hanyut dalam kasih ini..
semakin leka bermain dengan keinginan hati...

Biarlah...aku pasrah andai aku di ketepikan..
sebab aku tahu..semua ini ilusiku..
kehadiranku langsung tidak kau sedari..
malah...mungkin bagimu,aku langsung tidak wujud dalam hidupmu..
tetapi aku tidak menyalahkan dirimu..
biarlah aku menikmati cintaku padamu sendiri..
biarlah aku merindui dan menyanyangimu dari kejauhan ini..
biarlah....aku bahagia begini....
aku tidak tahu selama manakah perasaan ini bertahan..
aku serahkan padamu TUHAN..
dan aku berharap,agar suatu hari nanti...
kau dapat rasakan cintaku ada untukmu..









No comments:

Post a Comment