Tuesday 20 March 2012

~Doa sang kekasih~

seandainya telah KAU catatkan dia miliku.
tercipta untuk membahagiakan aku...
dilahirkan untuk melindugi diriku...
maka aku pohon...aku minta...
satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kasih sayang di antara kami...

Ya Allah..aku merayu...
andai apa yang telah KAU tentukan dalam hidup ini..
aku berharap agar dia adalah yang terbaik buatku..
kerana hanya ENGKAU yang tahu segala isi hatiku..
kerana hanya ENGKAU yang tahu segala yang terbuku di hati dia....
peliharailah daku dari kemurkaanmu..

Ya Allah...yang maha Pemurah...
sandarkanlah aku kekuatan dan jua harapan..
untuk aku membina diri dari jiwa yang lesu..
membina keyakinan yang seakan tidak bermaya..
semaikanlah rasa setulus kasih di hati ini.....
agar aku dapat curahkan pada si pemiliku nanti..

Ku pasrah kepadaMU tuhan...
berikanlah aku pasangan yang beriman..
supaya aku dan dia dapat bertahan..
dapat segala kekuatan.. dalam melayar bahtera...
ke muara cinta yang ENGKAU redhai...

Ya tuhanku ..yang Maha Pengasih..
ENGKAU sajalah yang dapat memeliharaku..
ENGKAU jua yang dapat menilaiku..
dengarkanlah rintihan hambamu ini..
janganlah ENGKAU biarkan ku sendiri..
dalam meniti arus kehidupan...
bantulah hambaMU yang serba kekurangan....

Doaku pohon..agar disampingku nanti..
ada seorang insan yang ENGKAU berikan..
agar dia dapat menjadi iman dalam solatku..
agar dapat membimbingku mencari kebenaran..
agar dia selalu mengingatkanku tentang DIRIMU...
mengajar aku dalam mencari redha-MU...
                                                      

No comments:

Post a Comment