Thursday 2 June 2016

~ warkah dan nukilanku ~

Waktu ini..ketika ini...Aku merenung bulan yang indah nun jauh di atas sana.Terang bercahaya..tetap indah walaupun dalam kegelapan.Aku juga ingin menjadi seperti bulan.Sukar digapai tetapi tetap indah menghiasi alam...persis perhiasan duniawi...Mengindahi taman2 syurga......Tapi layakkah aku menjadi seperti itu?? Jika dihitung dosa2 kelmarin..bagaikan pepasir di pantai..terasa diriku hina kerana penuh dengan dosa.Tertanya2 di dalam diri adakah masih ada waktu dan ruang untukku?? Mampukah segala amalanku selama ini menghapuskan dosa2 kelmarin?? Layakkah aku menjadi wanita solehah??

Ya Allah...
Saat dan tika ini aku benar2 ingin menjadi hambaMu.Hamba yang sentiasa mendambakan kasihMu....Hamba yang mencintaiMu melebihi segalanya....Hamba yang sentiasa bersyukur kepadaMu....Hamba yang solehah dunia dan akhirat..
Ya Allah
Jika aku tersilap langkah..Luruskanlah kembali perjalanan hidupku...Jika aku alpa..peringatkanlah tujuan sebenar hidupku...Jika aku menangis kerana kesedihan..gembirakan aku dengan kasih sayangMu..

Ya Allah..
Jika aku kehilangan..gantikanlah yg lebih baik untukku..Agar aku redha dengan ketentuanMu...Agar aku sedar ada rancanganMu untukku...Agar aku tahu dialah hadiah yang terbaik untukku..
Aku tidak minta diberikan emas dan berlian..Aku tidak minta dijanjikan mahligai indah...Aku tidak mengimpikan insan sehebat Rasulullah S.A.W...Kerana aku bukanlah sebaik Siti Khadijah...Tapi temukanlah aku dengan insan yang mampu membahagiakan aku...Temukanlah aku dengan insan yang berjuang ke jalanMu...Menyambut kembali tanganku andai terlepas dari genggaman..Temukanlah aku dengan insan yang melabuhkan cintanya kepadaMu......Supaya aku mampu menyintainya kerana cintanya padaMu...Supaya aku mampu meraih keredhaanMu kerana bimbingannya...Yang dapat menjadikan aku persis Mawar Berduri..Bunga Mawar yang mampu mengeluarkan haruman di taman2..menghiasi taman2 syurga..

Ya Allah..
Berikan aku nur hidayahMu..Kukuhkan aku dengan kekuatan jiwaku untuk mencari sinarMu...Jangan biarkan aku tewas dengan nafsuku sendiri...Bantulah aku yang serba kekurangan ini....Aku tidak minta disanjung tinggi..Aku tidak minta dipuji melambung tinggi...Kerana aku hanyalah insan biasa..yang ingin menjadi persis Mawar Berduri...Wanita solehah hiasan duniawi...
aammiiinn...

No comments:

Post a Comment