Thursday 2 June 2016

~ Magisnya kasih Tuhan~

Magisnya Kasih Tuhan..

Kekadang dalam kehidupan kita, apabila sudah terlajak kita melukakan hati seseorang, pastinya sukar untuk dia memaafkan kita. Tetapi tidak sama sekali bagi Tuhan. DIA itu terlalu sempurna. Seribu kali kita sakiti, belum tentu sekali akan dibalasNya. Selangkah gerakan yang kita buat untuk meninggalkanNya, seribu langkah DIA akan mendekati kita. Manusia mana didunia ini yang sanggup berbuat sedemikian rupa???  Tidak ada bukan??? .. Ya, kerana tidak ada itulah yang membezakan DIA dengan selainnya.

Ujian bukan untuk menjarakkan, tetapi sebagai penambat kasih. KasihNya pada kita...Duka bukan untuk memenjarakan kita dalam gua kesedihan, tetapi sebagai pintu untuk kita lebih mengenaliNya,
Sakit bukan untuk menjauhkan, tetapi untuk dirawat dengan rindu padaNya.

Hakikatnya, itulah kasih Tuhan. terlalu magis hingga tidak mampu dilihat dengan pandangan mata. Ayuh bersama, kita bukakan hati, besarkan jiwa, sama-sama kita kembali padaNya. Terlajak masih boleh berpatah semula. DIA sudah bersedia untuk memeluk kita dengan RahmatNya. Tinggal lagi, hanya pada diri kita. Andai masih mahu mendapatkanNya, ayuh, kita lari mendakapi cintaNya. DIA ada di sana takkan jemu-jemu menanti kita. Ayuh, siap sedia, satu... Dua... Tiga, lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dapatkanNya segera!!!! :)

No comments:

Post a Comment