Monday 6 June 2016

~ Mati Menanti ~

setiap kali hadirnye hari jumaat..hati ini tentu berlagu sayu.. merintih hibe bile mengenang insan yg melahirkan dan membesarkan aku "pergi" utk selamenye...hari jumaat..arwah papa dan mama tinggalkan aku melawan penyakit yg setia bersameku...dan aku..masih lagi di dunie ini..lalu..Ku bicarakan luahanku ....

Mati menanti..apa tunggu lagi ??..Allahu..bergetar seluruh jiwaku menyesali segala dosa2ku..Ku mengharap keampunan dariNya....aku takut akan bagaimana pengakhiran hidupku..Taubat ahli maksiat,kerana maksiatnya.Taubat ahli ibadat, kerana lalainya.. :'( astaghfirullahalazim.....

Apakah aku sdh benar2 suci dari dosa ???..apakah aku benar2 beriman kepadaNya ???..apakah aku sudah terjamin untuk menjadi ahli Syurga atau apakah aku akan dicampakkan ke nereka buat selamanya ??..Allah..Allah..Allah...

Aku sedar..bukan permulaan dan pertengahan yang harus dilihat..tapi bagaimana pengakhirannya nanti ?? Husnul Khatimah (pengakhiran yang baik) atau Su'ul Khatimah (pengakhiran yang buruk) ?? Allahurabbi.... :'(

Namun, USAHA di permulaan dan di pertengahan atau lebih tepat lagi di sepanjang perjalanan kehidupan itu lah yang akan menjadi penyumbang utama untuk peroleh pengakhiran yang baik..InsyaAllah..Dulu, kini dan selamanya takkan sama !..Fitrah manusia inginkan kebaikan..people can change ! Peluang sentiasa ada, bukan dari manusia tapi dari DIA yang sentiasa menerima taubat hambaNya..

Aku selalu bercakap dengan diri sendiri , bercakap berserta suara supaya aku dengar dengan jelas dan lebih memberi kesan kepada diriku..
" Jangan mengharap diberi peluang dan penghargaan oleh manusia, ambillah peluang yang sentiasa terbuka buat diri yang penuh dosa dan hargai segala yang diberikan Sang Pencipta.."
Back to FITRAH ! ISLAM itu INDAH ! :)

No comments:

Post a Comment