Thursday 2 June 2016

~ keluhan seorg gadis di sepertiga malam..~

Kerap kali aku mengeluh...mengeluh dan terus mengeluh...namun tetap juga bertasbih mengingatiNya... Tangan diusap di dada...cuba menenangkan hati dan jiwa yang gelora... Meransang semangat untuk bangun semula lantaran ujian yang menimpa...

Namun.,aku lupa bertahmid memujiNya... Saat sesuatu itu dirasakan berat sekali...jarang kedengaran lafaz "Alhamdulillah"..yang ada, "bersabarlah.. DIA ada".

Sejauh mana kah keyakinanku utk menerima semua itu dugaannya???...Apakah mungkin juga ia satu bentuk kasih dariNya??... Tapi aku merasakan ia ujian yg berat kerana jauh di sudut hati aku tak mengharapkan ia terjadi...

Jika aku memandang ia dari sudut sang hamba yg cetek pemikirannya..sudah tentu keluhan sahaja yg berantai di bibir.Jika aku memandang dari sudut seorang hamba yang memerhatikan kebesaranNya...lafaz tasbih pasti meniti di bibir setiap saat dan masa..jika aku memandang dari sudut seorg hamba yang cintakan Tuhannya. semua itu diterima dengan hati terbuka, kerana yakin itu tanda kasihNya..Persoalannya, aku di mana???..Allahurobbi..malunya aku..di manakah nilai iman yg aku ada???

No comments:

Post a Comment