Monday 6 June 2016

~ ketenangan dlm kebahagiaan ~

Mungkin semua yang telah berlaku tak mudah utk aku hadapi...kerana aku perlu laluinya dgn bersusah payah..mungkin sehingga perlu berpenat lelah..Tapi aku perlu REDHA..sungguh!!.aku redha..bukan mahu berkeluh kesah..apatah lagi untuk terus menjadi lemah..walau ada masa perasaan yang bercampur baur menjengah hati dan jiwa dan mengganggu ketenteramannya lalu menerbitkan kegusaran dan kesakitan..sedangkan yang ku inginkan adalah KETENANGAN DALAM KEBAHAGIAAN ..

Aku berusaha!!..,ya!!!..akan aku berusaha untuk menahan diri dan melawan perasaan ku ini..jika tidak, sampai bila2 pun aku kan terus begini., meratapi kekecewaan yang di alami..Sungguh..aku tak mahu..aku juga ingin kan BAHAGIA..Kerana aku tahu..bahawa semua orang di dunia ini di uji..
Ada orang di uji dengan CINTA,KELUARGA ,KERJA HARTA ,AGAMA dan SAKIT..

Betapa perlu aku bersyukur selagi mana diri ku masih di uji , kerana itu tandanya Allah masih PEDULI , dan DIA masih mengasihi.. Mungkin ujian itu datang sebagai peringatan buat hambaNya yg selalu lupa diri ini dan mungkin juga untuk meneguh kan IMAN di dalam hati..Allahurabbi.......
Astaghfirullahalazim..Astaghfirullahalazim..Astaghfirullahalazim..

No comments:

Post a Comment