Thursday 2 June 2016

~ keluhanku ~

Mate sayu menatap bulan di langit... subhanallah.. indahnye ciptaanMu itu..meskipun beribu bintang memberi bercahaya.. namun.. bulan yg satu juge memukau mate.. aneh.. tapi itulah realitinye.. bicara hati pun bermula.. hanya aku yg tahu...

Ya Allah..susahnya untuk menjaga sekeping hati.. puas aku bermujahadah utk menjaga kesucianye.. aku tahu hati tempat jatuhnya pandangan Allah.. kerana itu aku berusaha semampu mungkin untuk mejaganya..

Setiap kali hati terpecik mazmumah..aku mengeji diri sendiri..jahatnya aku..lemahnya iman..kenapa hatiku tidak seperti dulu..Kdg aku kuat..kadang aku lemah..aku membenci diri sendiri..hidup terhimpit dengan mazmumah yang semakin melekat di hati...

Y a Allah... beriku jalan..beriku penawar untuk membersih hatiku ini...aku mahu... ' Mafi Qalbi Ghairullah... ' bantulah aku ya Allah...aku mahu sendiri..aku mahu muhasabah nafsi..
"Mafi Qalbi Ghairullah...Mafi Qalbi Ghairullah..."

perkenankan Ya Allah...jadikanlah harapanku hanya padaMu..bukan pada yang lain...jadikanlah pergantunganku hanya padaMu..bukan pada yang lain...

"Ilahi..Anta maqsudi..wa ridhaKa Mathlubi....."
Ya Allah dengarlah rintihan hambaMu ini..dekatkan aku dengan cintaMu....Ya Rabbi seandainya Engkau melihatku semakin menjauh dariMu, maka Engkau kembalilah aku kepadaMu dengan pengembalian yang indah.."..Ya Rabbi Engkau campakkanlah ke dlm hatiku rasa cinta padaMu dan RasulMu melebihi kecintaanku kepada yang lain...aammiiinnn

No comments:

Post a Comment