Sunday 6 November 2016

Merenung ke luar jendela..hiba,sayu menerjah jiwa...aku sedar dia sdh tiada..terhijab di pandangan mata..bukan kerana dia menghilang..tapi kerana dia sdh di jemput kembali kpd Penciptanya..hanya kenangan berlegar,sdgkan jasadnya sudah bersemadi di SANE..dan aku masih di sini..di dunia yg penuh dgn kepuraan ini...Takdirku sdh tertulis begini..aku harus syukuri walau sesekali aku terpakse memakan diri...

Sungguh!!!!..bkn mudah menghadapi realiti..kehilangan demi kehilangan org yg aku kasihi..sdgkan aku terus di uji..ujian demi ujian..asakkan demi asakkn..kalau bukan keyakinan ku pada janji Tuhan...sdh pasti aku tidak mampu bertahan..Tapi aku pasti..DIA tidak menguji tanpe memberikan hikmah..ya..aku harus mencari apakah hikmah yg tersembunyi itu..aku harus yakini diri..ujian ini dugaan..dugaan ini hadir utk menguji keimanan..supaye aku tahu erti rasa berTuhan..rasa berIman..

Aku alihkan pandanganku ke langit...mendung..mungkin awan juga akan menangis kerana sarat dengan beban..sdh tentu awan akan lepaskn segala bebanan ke bumi..itulah aturan alam..dalam awan berarak kelabu...pasti matahari menyelitkan sinarnye dgn malu2..Begitulah aku di ibaratkan...hanya airmata yg akan berbicara kala mulut tak mampu lagi bersuara..lumrah kehidupan..airmata tentu mampu meringakan bila sesak di dade berkecamukan..Ahhh!!!!!!,,aku tak boley lemah..aku harus kuat..setelah titis jernih itu mencurah di kelopak mata..aku harus bangkit demi DIA..DIA bukan kejam kerana memberikan derita demi derita,sengsara demi sengsara..aku harus sedar..aku di uji dgn sedikit cuma berbanding dgn nikmat yg DIA berikan..

Tuhan...pinjamkan aku segala kekuatan..tebarkan ketabahan demi kesabaran..jadikan aku insan pilihan yg berjaya menangangi iman..Semoga diri aku sentiasa dlm perhatianMu...aaammiiinn

No comments:

Post a Comment