Thursday 3 November 2016

" jadikan Rasulullah dan para sahabat baginda serta serikandi islam dahulu sbg IDOLA"!!..

bunyinya spt senang.,sesenang jari yg menaip skrg..tapi utk jadikan serikandi islam itu sbg idola mmg susah.,teramat susah..sebab ape??..sebab kita hidup dlm zaman kejatuhan ummah..hiburan berleluasa..penyanyi dan pelakon di jadikan idol kononnya kena ikut trend semasa...Rasa bangga dpt tahu nama pelakon dalam dan luar negara..akulah insan terhebat!!!!...rasa megah mendabik dada..

Sahabat...
Kita islam..,lahir dalam islam..bertuahnya kita., Islam itu agama indah dan suci..knp tidak jadikan Rasulullah dan para sahabat sbg idola??..knp tidak jadikan serikandi dahulu sbg ikutan??..knp??..knp?

pernah tak terfikir tanpa mereka semua yg berkorban demi Islam, bagaimana nasib kita hari ini??..pernah tak??..cuba tanya hati..adekah aku bersyukur lahir dlm islam??.,tentunya mulut akn jawab "yess..aku bersyukur lahir dlm islam"..tapi ucapan itu sekadar di mulut..cube tanye IMAN..in sha Allah Iman pasti akan memberikan jawapan yg tepat nanti..ketike iman menjawab.,renunglah ke dlm diri..Islam kah aku???.,betulkah aku sayangkan Rasulullah.??..betulkah aku pejuang agama??.,betulkah aku mujahid yg sanggup syahid di jln Allah semata2 kerana Allah bukan kerana nama??,,betulkah aku wanita muslimah,mutaqqin dan mukminah???.,betulkah aku mujahidah solehah???...

sahabat.,.
Marilah berazam mulai skrg..,ubah siapa idola kita..Better late than never...kalau tak dapat tiru semue jgn tinggal semua..

No comments:

Post a Comment